tirsdag 31. august 2010

Julegærningene

Jadda. Så er de begynt å dukke opp igjen.

Mens jeg fortsatt står og lurer på om det muligens er i seneste laget å plante ned litt sommerblomster i blomsterbedene, så dukker de opp, like overraskende som alltid.
Som julekvelden på kjerringa, bokstavlig talt.

Julegærningene.

De som allerede er ferdig med 18 julegaver og streder uforstyrret videre.

Jeg tuller ikke. De fins der ute. De er like virkelige som deg og meg. Det er mulig de levde mer i det skjulte før. Muligens var det tabu før i tiden. Kan ikke huske jeg støtte på dem i min (for det meste) lykkelige barndom.
Men nå kommer de liksom fram i dagslyset. Ja, de kommer faktisk fram i sollyset. Og der sitter de da og broderer julekort, og syr adventspakker og karrer ull og jeg vet da pokker hva de IKKE gjør.

I SOLLYSET!

Man skulle tro det ringte en bjelle. Når man må sloss med veps mens man baker syv slag en sommerdag i august, så bør man, etter min mening, helt av seg selv, skjønne at man er KO-KO.

Kokeliko!

Og når man så på en temmelig direkte måte antyder dette, at de er klin gærn og burde søke terapi, så begynner de pinadø å unnskylde seg også!

"Jo, men du skjønner, at når man har 22 heimlaga selbuvotta å lage så må man begynne litt tidlig......."

22 HEIMLAGA SELBUVOTTA!!!!!

I rest my case.

Jeg husker det året jeg syns jeg var skikkelig i rute med juleplanleggingen.  Fire adventskalendergaver var kjøpt inn og vi var ikke en gang kommet til midten av november.

Bare synd de adventskalendergavene bestod av sånn innmari god sjokolade som Lykkelica er så innmari glad i.

Så jeg kom i skade for å spise opp barnas adventskalendergaver. I midten av november.

Da er man i rute da.

Og hva skal liksom disse julegærningene gjøre når desember kommer? Og vi normale mennesker beiner rundt i panikk i butikkene og trekker kredittkort så det smeller i veggene?

Skal de liksom sitte inne i den ferdig pynta julestua si, og drikke gløgg og KOSE SEG????

Dere får ha meg unnskyldt, men jeg tror jeg må gå og klemme et tre.

3 kommentarer:

  1. Nice blogg du har tante<
    Hilsen june

    SvarSlett
  2. KnallBRA!!!!!! Synes å huske at du har vært en liten julegærning du også ja!!! Hihi!!!! Og 14 gaver er i hus, og 3 sett er allerede UTLEVERT!!!! LOL

    SvarSlett
  3. Takk, June-vænnen:)Og Anne-Liss vænnen:)

    SvarSlett