fredag 1. oktober 2010

Tenke sjæl

Det føles litt fullt. Der oppe i knotten. System overload.

Jeg har lenge stått klistret opp til et tre. Det treet har jeg likt ganske godt. Det er et gammelt tre. Et stort tre.

Mitt tre.

Men så hvisket noen meg i øret at jeg burde ta noen steg tilbake. Og gjett hva jeg ser:



Flere trær. Vakre trær. Og en sti som fører et eller annet sted.

Så jeg forlater treet.Og går en tur i skogen. Følger stien. Går litt på trynet. Ligger og kaver i en grøft. Spekulerer på om det gjemmer seg noen troll dypt der inne i skogen.

Reiser meg opp igjen, og børster mose og gress fra klærne.
Går videre. Plukker noen blomster. Ser på solstrålende gjennom trærne. Vet det er noe på gang.

Jeg står i tankens forkant.  Hvert øyeblikk finner jeg den.




Hvert øyeblikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar